A Desigual márka színes és egyedi ruhadarabjaival hívja fel magára a figyelmet. A színek és a minták kusza kavalkádja kreativitást és önbizalmat ad a viselőjüknek.
A márkát Thomas Meyer alapította 1984-ben, aki ekkor még csak 20 éves volt. A fiatal tervező azzal kereste a kenyerét Barcelona utcáin, hogy egyedi tervezésű felsőket és farmerokat árult a turistáknak. De egyszer több nadrágot nem tudott eladni, így ezeket feldarabolta és egy rendkívül egyedi kabátot készített a különböző színű farmer anyagokból. Nagy sikert aratott vele, a nem várt népszerűség hevében pedig Meyer megalapította a Desigual márkát. A cég céljául tűzte ki, hogy olyan egyedi és minőségi ruhákat fog tervezni, amik bárki számára elérhetőek és megfizethetőek.
A márka név egy neves filmrendezőnek Isabelle Coix-nek jutott eszébe, aki közeli jó barátja a tulajdonosnak. Szerinte a jó márka névre az emberek felfigyelnek, így jutott eszébe a desigual szó, ami magyarul annyit jelent, hogy más, mint a többi, vagy eltér a szokványostól. A név hűen tükrözi a cég filozófiáját, hiszen ruhái tényleg nem éppen szokványosak. A tervezőket az 1960-as évek hippi korszakának színes motívumai inspirálják. Ezek az ábrázolások szinte minden ruhadarabon helyet kapnak valamilyen formában, de persze találhatunk a ruhák között egy színű, letisztult vonalvezetésű darabokat is.
A cég elsősorban a fiatalabb korosztályt célozza meg, akik semmit sem szeretnének jobban, mint kitűnni a szürke tömegből. A Desigual márka ruhái pedig pontosan ezt az életérzést tudják megadni nekik. Az egyediség az, amire mindenki vágyik, ennek is köszönhető, hogy a márka ilyen sikeres lett. Habár az 1985-ös első kollekciótól hosszú út vezetett a mai elismertséghez, hiszen Meyer tervezőnek kitűnőnek bizonyult, de a pénzügyekhez egyáltalán nem értett. Így a cég az 1990-es évek elejére nehéz helyzetbe került, de a mélypontból gyorsan kilábalt, hiszen 1991-es új kollekció már olyan letisztult formákkal jelentkezett, amik szinte minden korosztály számára viselhető. Ez az összeállítás már jól megtalálta az összhangot a mintás és az egyszínű ruhadarabok között. Így a cég azóta is ezt az irányvonalat képviseli.
A márka népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint, hogy a 2015-ös tavaszi, nyári kollekció arcául a divat világ egyik legfelkapottabb modelljét szerződtették. Chantelle Brown-Young nagyon keresett modell a szakmában, annak ellenére, hogy egy rendkívül ritka bőrbetegséggel küzd. A vitiligo, vagyis szerzett pigment hiány jellemzője, hogy a bőr foltokban elveszíti a természetes színét. De a modellt a betegsége egy cseppet sem zavarja, sőt talán pont ennek köszönhető, hogy ilyen felkapott lett, hiszen a divat világ is kezdi, egyre inkább azokat a modelleket keresi, akik nem szokványosak. Chantelle gyönyörűen fest a Desigual tavaszi ruháiban, és csak úgy árad róla az önbizalom.
A Desigual új tavaszi-nyári összeállításának ruhái az ókori világ hangulatát idézik, a szerelem és a szórakozás jegyében készültek. Mintái inkább sötét kék, piros és türkiz árnyalatúak. Letisztult és elegáns darabokat egyaránt találunk köztük, de egyiket sem érezzük soknak vagy túlzónak. És szinte minden alkalomra találhatunk megfelelő ruhát vagy kiegészítőt.
A Desigual márka Spanyolországból indult hódító útjára, de mára már az egész világot meghódította, így Magyarországon is már számos boltban árusítják a márka egyes darabjait. Ruháik eredetiek, és száz százalék pamutból készülnek, így egész nap viselhetjük őket, minden gond nélkül. Biztosak lehetünk benne, hogy ha egyszer kipróbáljuk garantáltan megszeretjük őket.