Az egészségesebb életmódért

 2015.10.13. 12:12

Maga a gondolat, hogy "egészségesen táplálkozzunk" az mindenkiben ott van, azonban az akarat, vagy maga a tett, általában hiányzik. Mindenkivel előfordul, hogy azt mondják, na majd jövőre, na majd ekkortól, akkortól. Amikor valaki így áll valamihez az már eleve halott ötlet.

Az egészséges életmódnak számos eleme van, de a két legfontosabb alappillér a megfelelő táplálkozás, illetve a rendszeres testmozgás. Persze ez önmagában még azért elég tág és kusza értelmezése az egészséges életmódnak, hiszen a megfelelő táplálkozás sem ugyanazon ételek fogyasztását jelenti minden egyes embernél. Alapvetően ugyanis táplálkozásunkat is életmódunkhoz, életvitelünkhöz kell igazítanunk. Aki például egész nap egy irodában ül, annak fokozottabban kell kerülnie a nehéz és zsíros ételek fogyasztását, míg annak, aki nehéz, fizikai munkát végez, nem árthat egy kicsit tartalmasabb ebéd, hiszen alapvetően több kalóriát éget el szervezet a nap során, mintha irodai munkát végezne.

dollarphotoclub_72557373.jpg

Persze azért vannak általánosságok, melyek életmódunktól függetlenek és fontosak a megfelelő tápanyagbevitelhez. Törekednünk kell például a rendszeres, napi zöldség és gyümölcsbevitelre, azonban ügyeljünk arra, hogy ne essünk át a ló túloldalára. Az egészséges táplálkozás lényege ugyanis, hogy változatos legyen étrendünk, így nem száműzhetjük belőle sem a húsokat, sem a tejtermékeket. Zsírösszetételüknek köszönhetően próbáljunk meg inkább a fehér húsok (szárnyasok, hal) felé elmozdulni, bár nem árthat ha néha egy-egy sertés oldalas, vagy marhahátszín is kerül az asztalra. Ha tejtermékekről van szó, akkor pedig próbáljunk meg alacsonyabb zsírtartalmúakat választani legyen szór akár tejfölről, akár sajtfélékről. Lényegében tehát az egészséges és változatos táplálkozás a tudatos vásárlással kezdődik.  

A gabonafélék és az azokból készült ételek sok ember napi táplálkozásának alapvető elemét képezik.Mivel ezek szénhidrát tartalma viszonylag magas, ezért néhány éve az ilyen lettek kikiáltva az elhízás egyik legfőbb forrásának. Ezzel a kijelentéssel azonban bánjunk óvatosan. Senki nem fog elhízni attól, hogy barna kenyér helyett fehéret eszik, vagy durum tészta helyett tésztaipari búzalisztből készült tésztát fogyaszt. Sőt, ha aktívan sportolunk, akkor javasolt is a magasabb szénhidrát tartalmú ételek (tészta, rizs) fogyasztása, hiszen a szénhidrátot szervezetünk szőlőcukorrá, illetve glükózzá bontja, melyek nélkülözhetetlen energiaforrásai szervezetünknek. A hangsúly itt is a megfelelő arányokon, na és persze a mértékletességen van.

Összegezve tehát a helyes táplálkozás lényege, hogy változatos legyen és próbáljuk meg életvitelünkhöz igazítani. Alapvetően bánjunk mértékkel a zsíros és magas szénhidráttartalmú ételek fogyasztásával, azonban ha aktívan sportolunk, akkor napi energiaszükségletünk pótlására ezek lehetnek a legjobb források. Gyümölcs és zöldség azonban jöhet szinte minden mértékben, azonban az egész önmagában mit sem ér, ha nem társul mellé rendszeres sport és testmozgás.

Címkék: táplálkozás egészség életmód egszséges életmód

A bejegyzés trackback címe:

https://tippekneked.blog.hu/api/trackback/id/tr287848700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.