A rendszeres testmozgás hiánya, a nem megfelelő táplálkozás, a dohányzás és a gyakori alkoholfogyasztás. A legtöbb szív- és érrendszeri megbetegedés kialakulásáért ezek tehetőek felelőssé. Ezek tükrében már senkinek sem meglepő, hogy a kardiovaszkuláris megbetegedések okozta halálesetek terén hazánk a többi európai országot messze megelőzve vezeti a listát.

Carton 30 RB134311 TR727843 Angle.jpg

Az átlag magyar ember életvitele, valamint mentalitása ugyanis kiváló „táptalaja” a különböző szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának. A helyzet és a számok igen lesújtóak. A magyar felnőtt lakosság közel harmada túlsúlyos és csupán honfitársaink negyedéről mondható el, hogy rendszeresen végeznek testmozgást, rendszeresen sportolnak. Ráadásul még mindig igen magas a dohányosok aránya (a felnőtt lakosság több mint 20%-a) és rengetegen fogyasztanak rendszeresen alkoholt. A legtöbb embert pedig még a mai napig sem érdekli, hogy mit és abból mennyit fogyaszt, vagyis egyáltalán nem figyelünk táplálkozásunkra.

Pedig pont a táplálkozás lenne az a tényező, melynek megváltoztatásával a legtöbbet tehetnénk a szív- és érrendszeri megbetegedések, példádul a szívinfarktusok megelőzéséért. Amikor ugyanis véráramunkban túlzottan megnő az LDL-koleszterin, az úgynevezett „rossz” koleszterinnek az aránya, akkor azok elkezdenek lerakódni az artériák bélhártyája alatt. Ennek hatására az érfalak elmeszesednek és keresztmetszetük lecsökkenéséből kifolyólag a vérnyomás jelentősen megnő. A másik probléma, hogy az elmeszesedés hatására az érfalak elveszítik rugalmasságukat, így sokkal könnyebben megrepedhetnek és a véralvadási folyamat következtében akár vérrög is kialakulhat. Ha ez a vérrög elzárja a véráramot, akkor a szívbe nem fog kellő mennyiségű oxigén eljutni, mely a szívizmok elhalásához vezethet.

Ez a folyamat azért roppant veszélyes, mert sokáig tünetmentes és gyakran már csak akkor vesszük észre, hogy probléma van, mikor bekövetkezik egy szívinfarktus. A szívinfarktusos betegek közel fele pedig az infarktus utáni néhány órában elhalálozik.

Ennek rizikóját azonban jelentősen csökkenthetjük, ha megpróbáljuk óvni szív- és érrendszerünket, ha próbájuk leredukálni az ilyen LDL-koleszterinek bevitelét, valamint, ha megpróbáljuk elkerülni, hogy az erek falai elveszítsék rugalmasságukat. És, hogy ezt hogyan érhetjük el?

A sejtfalak rugalmasságának megőrzésében roppant fontos szerepet játszanak az olyan esszenciális zsírsavak, mint az Omega-3. Ha ezen zsírsavakból szervezetünk rendszeresen megkapja a számára szükséges mennyiséget, akkor az lassíthatja az érelmeszesedés folyamatát. A gond, hogy az Omega-3 zsírsavak olyan ételekben találhatóak meg nagyobb mennyiségben, melyek a legtöbbünk esetében nem kerülnek rendszeresen az asztalra. Len- vagy repceolajat, illetve tengeri halakat a legtöbb magyar nem fogyaszt heti rendszerességgel, pedig egyes dietetikusok és táplálkozástudományi szakemberek szerint legalább heti két alkalommal kellene hideg-tengeri halakat fogyasztanunk ahhoz, hogy a szükséges Omega-3 mennyiséget pótoljuk szervezetünk számára. A magyar gasztrokultúra tehát nagyban hozzájárul ahhoz, hogy hazánkban évente nagyjából 30 000 akut miokardiális infarktussal kell számolnunk. De ha táplálkozásunk során nem tudjuk bejuttatni szervezetünkbe a szükséges Omega-3 mennyiséget, akkor mégis hogyan tegyünk szert erre?

Erre a célra lehetnek kiválóak az olyan étrend-kiegészítők, mint a MegaRed.

A MegaRed kapszulák más Omega-3 tartalmú étrend-kiegészítőkkel ellentétben nem halolajat, hanem krill olajat tartalmaznak. Ez több szempontból is előnyös. Egyrészről a krillek, ezek az apró garnélafélék, táplálékforrásuknak köszönhetően mentesek mindenféle káros vegyszertől és nehézfémtől, vagyis sokkal tisztábbak mint a legtöbb tengeri hal. Másrészről pedig a krill olajban a Omega-3 zsírsav molekulák foszfolipidehez kapcsolódva vannak jelen, vagyis pontosan olyan formában, amilyenben a sejtjeinkben is. Ennek köszönhető, hogy a krill olaj sokkal hatékonyabban és gyorsabban képes felszívódni szervezetünkben.

A halolaj tartamú étrend-kiegészítők már jó néhány éve jelen vannak a hazai piacon, mégis viszonylag kevesen váltak rendszeres fogyasztókká. Ennek egyik oka, hogy a halolaj nehezebb felszívódása miatt az sokáig a gyomorsav felszínén marad, így böfögésre ingerelheti fogyasztóját. A másik ok, hogy sokan nem kedvelik a kissé kellemetlen, halas utóízét. A MegaRed kapszulákat azonban a nap folyamán bármikor nyugodtan bevehetjük, hiszen sem a böfögési ingertől, sem a halas utóíztől nem kell tartanunk. Napi egy MegaRed kapszula elfogyasztásával megfelelően pótolhatjuk a szükséges EPA és DHA Omega-3 zsírsav mennyiséget, vagyis egy újabb lépést tehetünk afelé, hogy sokáig megőrizzük szívünk egészségét.

A bejegyzés trackback címe:

https://tippekneked.blog.hu/api/trackback/id/tr196155037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.