Az évszak váltások nemtől és kortól függetlenül mindanyiunk szervezetét megviselik. Az igazi ősz beköszöntével a rosszabb idő és kevesebb napfény hatására levertebbek lehetünk, a tavasz beálltával pedig mindenkinél megjelenhetnek a "tavaszi fáradtság" tünetei. De vajon tényleg létezik olyan, hogy tavaszi fáradtság? A télből a tavaszra váltás időszakában tényleg érezhetjük magunkat kicsit fáradtabbnak és gyengébbnek, főleg az alatt a nagyjából 18-20 nap alatt, amennyi időre szervezetünknek szüksége van, hogy átálljon az új évszak időjárási körülményeire. De mégis milyen tünetekkel jelentkezhet ez az átállás és hogyan védekezhetünk ellene?

tavaszifaradsag.jpg

Tavasszal szervezetünket hirtelen erőteljes mozgáskényszer éri a hosszú, lehangoló tél után. Az ember ilyenkor folyamatosan a szabadban lenne és ha meg is teheti, akkor annyi időt tölt kint, amennyit csak tud. Ráadásul a tél elmúltával ilyenkor hirtelen nagy mennyiségű D-vitamin dózist kapunk, melyre szervezetünk nem volt felkészülve. Ha ezekhez még hozzájönnek a tavaszra olyan jellemző hirtelen időjárás változások, mikor az egyik pillanatban még száz ágra süt a nap, aztán hirtelen el kezd szakadni az eső, akkor érthető, hogy amíg a szervezet hozzá nem szokik, addig bizony érezhetjük magunkat kicsit fáradtabbnak. Ez a fáradtság pedig nem csak szellemi teljesítőképességünkben mutatkozhat meg, hiszen az izmok, ízületek esetén ugyanúgy érezhetjük a "tavaszi fáradság" jeleit. Vannak olyan belsőszerveink is, melyeket megviselhet az átállás, ezek pedig a máj, valamint az epehólyag, mivel ezeket a szerveket érinti legdrasztikusabban az ilyenkor kissé megbolyduló vérkeringés. A máj és epehólyag nem megfelelő működése fejfájásokat, izom feszültséget, gyakori ingerlékenységet, de akár emésztési problémákat is okozhat. A tavaszi változékony időjárás ezenfelül pedig az immunrendszerünket is legyengítheti, ezért van hogy a komolyabb influenza járványok is általában a tél végén, tavasz elején söpörnek végig. De akkor mit is tegyük pontosan, hogy ezen kellemetlen mellékhatásokat elkerülhessük? Elsődleges, hogy ilyenkor a lehető legtöbb C-vitamint juttassuk be szervezetünkbe, viszont ilyenkor friss gyümölcsöknek még híján vagyunk, ezért ezek pótlására egy mézes homoktöviskúra is kiváló lehet. Ha mégis gyümölcsökkel szeretnénk pótolni a C-vitamin hiányát, akkor próbálkozzunk citrusfélékkel, narancs, grapefruit, citrom, melyek fogyasztása bőrünket is sokkal tisztábbá és egészségesebbé varázsolhatja. Persze fontos, hogy már tavasszal elkezdjük szívünket és keringési rendszerünket felkészíteni a magasabb hőmérsékleti viszonyokra, amire kiválóan alkalmas, ha ilyenkor magas omega-3 zsírsav tartalmú ételeket fogyasztunk, vagyis együnk sok zöldséget, halakat és különböző olajos magvakat, mondjuk pisztáciát. Ezekkel az apró kis trükkökkel és az étrendünkben végrehajtott változtatásokkal elkerülhetjük a "tavaszi fáradtságot" és felkészíthetjük szervezetünket az új évszak kihívásaira, valamint lerövidíthetjük az átállás időtartamát.

Címkék: tavasz sport étel egészség

A bejegyzés trackback címe:

https://tippekneked.blog.hu/api/trackback/id/tr885134694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.